DR Byen

DR Byen

|
København
|
Indrykket 13-05-2020

DR søger afdelingschef til DR Design og Branding

DRs kerneopgave er at understøtte demokratiet, bidrage til dansk kultur og styrke fællesskaber i Danmark. Det gør vi ved at skabe troværdigt indhold i høj produktionskvalitet og ved at være i kontakt med vores brugere.

DR er midt i en markant digital omstilling og for at lykkes med at nå vores ambitiøse mål, spiller markedsføring, design og branding en afgørende forretningsunderstøttende rolle. Derfor søger DR en strategisk stærk og erfaren leder med gode samarbejdsevner, der kan være med til at skabe målbare resultater for DRs markedsføringsindsats samt det visuelle udtryk.

Afdelingschefen skal være samlende leder og får ansvar for områderne Branding & Brugerrelationer, DR Værter samt Design & Udtryk, hvor der i alt er ansat 100 kreative medarbejdere.

Design og Udtryk består dels af husets værksteder scenografi, rekvisit, sminke, kostume og trykkeri samt af en designafdeling, der arbejder strategisk og tværmedielt med visuel branding til vores indhold, mediebrands og platforme.

Branding & Brugerrelationer er DRs inhouse marketingsstrategiske, kreative, medie- og produktionsbureau i ét, som hvert år udvikler og eksekverer mere end 1000 kampagner på tværs af alle DRs platforme. Afdelingen består således af en bred palette af fagligheder, der alle hver især har en rolle i at sikre tydelige brands og engagerende indhold uanset, om brugerne møder DR på radio eller tv, flow eller digitalt, om de læser, lytter eller ser og om de er derhjemme eller på farten.

Afdelingen har gennem de seneste år, på linje med det øvrige DR, taget mange skift mod et langt mere digitalt fokus, og nu bliver opgaven at tage yderligere skridt i den retning. Derfor bliver dit store fokus som afdelingschef for DR Design og Branding at drive en udvikling, som gør afdelingen i stand til løbende at optimere og måle alle indsatser, så de bedst muligt bidrager til DRs overordnede mål, som de er præsenteret i DRs strategi Sammen om det vigtige.

Der lægges vægt på at den rette kandidat har stor erfaring indenfor markedsføringsbranchen, som ideelt set har delt sig mellem både kundesiden og bureausiden; gerne digitalt-, strategisk- eller mediebureau. Vi søger denne profil, fordi den største omstillingsopgave ligger i området Branding & Brugerrelationer.

Din profil:

Du er en erfaren leder med min. 10 års erfaring også gerne ledelseserfaring fra en større virksomhed:

  • Du har dokumenteret erfaring med ledelse af ledere
  • Du kan fremvise at du skaber resultater og har ledet forandringer med succes
  • Du evner at prioritere opgaver, træffe beslutninger og især at skabe følgeskab og motivere dem, du arbejder sammen med
  • Du er god til at formulere visionen for den forandring, du ønsker at skabe, ligesom du generelt har stærke kommunikationsevner
  • Du er vant til at samarbejde med en bred skare af interessenter og kan både argumentere for dine idéer og holdninger samt lytte til input fra andre
  • Du er velbevandret inden for alle digitale markedsføringsdiscipliner med særlig fokus på at skabe succes ved at sikre balance mellem upper og lower funnel marketing
  • Du er vant til at arbejde med konkrete KPIer, har erfaring med at sætte mål og kan vedholdende iværksætte og gennemføre strategiske projekter for at nå dem
  • Du er bekendt med bureausidens rådgivende og eksekverende rolle og marketingchefens rolle som forretningsmæssig sparringspartner, og du kan sætte begge sæt af kompetencer i spil
  • Du er initiativ- og idérig og udviser et stort personligt engagement og drive
  • Du har en relevant akademisk uddannelse inden for fx medievidenskab, markedsføring eller kommunikation.

Stillingen kræver, at du trives med forandringer og det faktum at din vigtigste opgave er ledelse. Du skal være god til at vise tillid til andre og bygge et trygt miljø midt i forandringen, så kreativiteten og innovationen kan leve.

Sidst men ikke mindst, så kommer du til at arbejde på tværs af mange funktioner i DR, hvorfor det er altafgørende, at du har gode samarbejdsevner kombineret med stor personlig gennemslagskraft.

Vi kan tilbyde:

  • En udviklende opgave, hvor du skal tage den kommercielle verdens performancemindset og implementere det i en public service-kontekst i den hastighed og på den måde, som DRs økonomi, rolle og forpligtelser i samfundet tillader
  • Faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt og dynamisk miljø i en virksomhed med en meget ambitiøs digitaliseringsdagsorden
  • Kreativitet, medieplanlægning, medier og content, der udleves og skabes på ét og samme sted
  • Et job hvor kvalitet i form, indhold og udførelse vægter højt
  • En levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt af samarbejde med dygtige, kreative og faglige stærke medarbejdere, og hvor humor, dedikation og ambitioner er en naturlig del af hverdagen.

Du vil få direkte reference til underdirektøren samt indgå i et ledelsesfællesskab med DR Medieproduktions øvrige tre afdelingschefer.

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har metro lige til døren. Du er velkommen til at kontakte Dorthe Gude, dogu@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevant dokumentation. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på Søg stillingen i højre side.

Ansøgningsfristen er den 30. maj 2020 kl. 12:00.

DR Medieproduktion er en komplet inhouse produktions- og publiceringsenhed. Med sine mere end 350 specialister og generalister er DR Medieproduktion leveringsdygtige i alle facetter af professionel medieproduktion. Såsom studier, kameraer, biler med udstyr, unikt arkivmateriale, rettighedsrådgivning, efterbearbejdning af lyd og billede, tekstning, design, styling og scenografi.

DR Medieproduktion sørger også for at udsendelserne kommer ud til flest mulige borgere i den bedste kvalitet. Det sker gennem sikker afvikling, professionel håndtering af forskellige medieformater, søgbare metadata, hensigtsmæssige workflows og tilpassede systemløsninger.    

 

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Save job

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Gem annonce
Kontakt
Virksomhedsinformation
DR Byen
Emil Holms Kanal 20
0999 København C
Kontaktperson
Dorthe Gude
Emil Holms Kanal 20
0999 København C
Danmark
LJA-802656292020-05-13T12:20:08.127DR søger afdelingschef til DR Design og Branding

DRs kerneopgave er at understøtte demokratiet, bidrage til dansk kultur og styrke fællesskaber i Danmark. Det gør vi ved at skabe troværdigt indhold i høj produktionskvalitet og ved at være i kontakt med vores brugere.

DR er midt i en markant digital omstilling og for at lykkes med at nå vores ambitiøse mål, spiller markedsføring, design og branding en afgørende forretningsunderstøttende rolle. Derfor søger DR en strategisk stærk og erfaren leder med gode samarbejdsevner, der kan være med til at skabe målbare resultater for DRs markedsføringsindsats samt det visuelle udtryk.

Afdelingschefen skal være samlende leder og får ansvar for områderne Branding & Brugerrelationer, DR Værter samt Design & Udtryk, hvor der i alt er ansat 100 kreative medarbejdere.

Design og Udtryk består dels af husets værksteder scenografi, rekvisit, sminke, kostume og trykkeri samt af en designafdeling, der arbejder strategisk og tværmedielt med visuel branding til vores indhold, mediebrands og platforme.

Branding & Brugerrelationer er DRs inhouse marketingsstrategiske, kreative, medie- og produktionsbureau i ét, som hvert år udvikler og eksekverer mere end 1000 kampagner på tværs af alle DRs platforme. Afdelingen består således af en bred palette af fagligheder, der alle hver især har en rolle i at sikre tydelige brands og engagerende indhold uanset, om brugerne møder DR på radio eller tv, flow eller digitalt, om de læser, lytter eller ser og om de er derhjemme eller på farten.

Afdelingen har gennem de seneste år, på linje med det øvrige DR, taget mange skift mod et langt mere digitalt fokus, og nu bliver opgaven at tage yderligere skridt i den retning. Derfor bliver dit store fokus som afdelingschef for DR Design og Branding at drive en udvikling, som gør afdelingen i stand til løbende at optimere og måle alle indsatser, så de bedst muligt bidrager til DRs overordnede mål, som de er præsenteret i DRs strategi Sammen om det vigtige.

Der lægges vægt på at den rette kandidat har stor erfaring indenfor markedsføringsbranchen, som ideelt set har delt sig mellem både kundesiden og bureausiden; gerne digitalt-, strategisk- eller mediebureau. Vi søger denne profil, fordi den største omstillingsopgave ligger i området Branding & Brugerrelationer.

Din profil:

Du er en erfaren leder med min. 10 års erfaring også gerne ledelseserfaring fra en større virksomhed:

  • Du har dokumenteret erfaring med ledelse af ledere
  • Du kan fremvise at du skaber resultater og har ledet forandringer med succes
  • Du evner at prioritere opgaver, træffe beslutninger og især at skabe følgeskab og motivere dem, du arbejder sammen med
  • Du er god til at formulere visionen for den forandring, du ønsker at skabe, ligesom du generelt har stærke kommunikationsevner
  • Du er vant til at samarbejde med en bred skare af interessenter og kan både argumentere for dine idéer og holdninger samt lytte til input fra andre
  • Du er velbevandret inden for alle digitale markedsføringsdiscipliner med særlig fokus på at skabe succes ved at sikre balance mellem upper og lower funnel marketing
  • Du er vant til at arbejde med konkrete KPIer, har erfaring med at sætte mål og kan vedholdende iværksætte og gennemføre strategiske projekter for at nå dem
  • Du er bekendt med bureausidens rådgivende og eksekverende rolle og marketingchefens rolle som forretningsmæssig sparringspartner, og du kan sætte begge sæt af kompetencer i spil
  • Du er initiativ- og idérig og udviser et stort personligt engagement og drive
  • Du har en relevant akademisk uddannelse inden for fx medievidenskab, markedsføring eller kommunikation.

Stillingen kræver, at du trives med forandringer og det faktum at din vigtigste opgave er ledelse. Du skal være god til at vise tillid til andre og bygge et trygt miljø midt i forandringen, så kreativiteten og innovationen kan leve.

Sidst men ikke mindst, så kommer du til at arbejde på tværs af mange funktioner i DR, hvorfor det er altafgørende, at du har gode samarbejdsevner kombineret med stor personlig gennemslagskraft.

Vi kan tilbyde:

  • En udviklende opgave, hvor du skal tage den kommercielle verdens performancemindset og implementere det i en public service-kontekst i den hastighed og på den måde, som DRs økonomi, rolle og forpligtelser i samfundet tillader
  • Faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt og dynamisk miljø i en virksomhed med en meget ambitiøs digitaliseringsdagsorden
  • Kreativitet, medieplanlægning, medier og content, der udleves og skabes på ét og samme sted
  • Et job hvor kvalitet i form, indhold og udførelse vægter højt
  • En levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt af samarbejde med dygtige, kreative og faglige stærke medarbejdere, og hvor humor, dedikation og ambitioner er en naturlig del af hverdagen.

Du vil få direkte reference til underdirektøren samt indgå i et ledelsesfællesskab med DR Medieproduktions øvrige tre afdelingschefer.

DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har metro lige til døren. Du er velkommen til at kontakte Dorthe Gude, dogu@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen.

Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevant dokumentation. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på Søg stillingen i højre side.

Ansøgningsfristen er den 30. maj 2020 kl. 12:00.

DR Medieproduktion er en komplet inhouse produktions- og publiceringsenhed. Med sine mere end 350 specialister og generalister er DR Medieproduktion leveringsdygtige i alle facetter af professionel medieproduktion. Såsom studier, kameraer, biler med udstyr, unikt arkivmateriale, rettighedsrådgivning, efterbearbejdning af lyd og billede, tekstning, design, styling og scenografi.

DR Medieproduktion sørger også for at udsendelserne kommer ud til flest mulige borgere i den bedste kvalitet. Det sker gennem sikker afvikling, professionel håndtering af forskellige medieformater, søgbare metadata, hensigtsmæssige workflows og tilpassede systemløsninger.    

 

DRs kerneopgave er at understøtte demokratiet, bidrage til dansk kultur og styrke fællesskaber i Danmark. Det gør vi ved at skabe troværdigt indhold i høj produktionskvalitet og ved at være i kontakt med vores brugere. DR er midt i en markant digital omstilling og for at lykkes med at nå vores ambitiøse mål, spiller markedsføring, design og branding en afgørende forretningsunderstøttende rolle. Derfor søger DR en strategisk stærk og erfaren leder med gode samarbejdsevner, der kan være med til at skabe målbare resultater for DRs markedsføringsindsats samt det visuelle udtryk. Afdelingschefen skal være samlende leder og får ansvar for områderne Branding & Brugerrelationer, DR Værter samt Design & Udtryk, hvor der i alt er ansat 100 kreative medarbejdere. Design og Udtryk består dels af husets værksteder scenografi, rekvisit, sminke, kostume og trykkeri samt af en designafdeling, der arbejder strategisk og tværmedielt med visuel branding til vores indhold, mediebrands og platforme. Branding & Brugerrelationer er DRs inhouse marketingsstrategiske, kreative, medie- og produktionsbureau i ét, som hvert år udvikler og eksekverer mere end 1000 kampagner på tværs af alle DRs platforme. Afdelingen består således af en bred palette af fagligheder, der alle hver især har en rolle i at sikre tydelige brands og engagerende indhold uanset, om brugerne møder DR på radio eller tv, flow eller digitalt, om de læser, lytter eller ser og om de er derhjemme eller på farten. Afdelingen har gennem de seneste år, på linje med det øvrige DR, taget mange skift mod et langt mere digitalt fokus, og nu bliver opgaven at tage yderligere skridt i den retning. Derfor bliver dit store fokus som afdelingschef for DR Design og Branding at drive en udvikling, som gør afdelingen i stand til løbende at optimere og måle alle indsatser, så de bedst muligt bidrager til DRs overordnede mål, som de er præsenteret i DRs strategi Sammen om det vigtige. Der lægges vægt på at den rette kandidat har stor erfaring indenfor markedsføringsbranchen, som ideelt set har delt sig mellem både kundesiden og bureausiden gerne digitalt-, strategisk- eller mediebureau. Vi søger denne profil, fordi den største omstillingsopgave ligger i området Branding & Brugerrelationer. Din profil: Du er en erfaren leder med min. 10 års erfaring også gerne ledelseserfaring fra en større virksomhed: Du har dokumenteret erfaring med ledelse af ledere Du kan fremvise at du skaber resultater og har ledet forandringer med succes Du evner at prioritere opgaver, træffe beslutninger og især at skabe følgeskab og motivere dem, du arbejder sammen med Du er god til at formulere visionen for den forandring, du ønsker at skabe, ligesom du generelt har stærke kommunikationsevner Du er vant til at samarbejde med en bred skare af interessenter og kan både argumentere for dine idéer og holdninger samt lytte til input fra andre Du er velbevandret inden for alle digitale markedsføringsdiscipliner med særlig fokus på at skabe succes ved at sikre balance mellem upper og lower funnel marketing Du er vant til at arbejde med konkrete KPIer, har erfaring med at sætte mål og kan vedholdende iværksætte og gennemføre strategiske projekter for at nå dem Du er bekendt med bureausidens rådgivende og eksekverende rolle og marketingchefens rolle som forretningsmæssig sparringspartner, og du kan sætte begge sæt af kompetencer i spil Du er initiativ- og idérig og udviser et stort personligt engagement og drive Du har en relevant akademisk uddannelse inden for fx medievidenskab, markedsføring eller kommunikation. Stillingen kræver, at du trives med forandringer og det faktum at din vigtigste opgave er ledelse. Du skal være god til at vise tillid til andre og bygge et trygt miljø midt i forandringen, så kreativiteten og innovationen kan leve. Sidst men ikke mindst, så kommer du til at arbejde på tværs af mange funktioner i DR, hvorfor det er altafgørende, at du har gode samarbejdsevner kombineret med stor personlig gennemslagskraft. Vi kan tilbyde: En udviklende opgave, hvor du skal tage den kommercielle verdens performancemindset og implementere det i en public service-kontekst i den hastighed og på den måde, som DRs økonomi, rolle og forpligtelser i samfundet tillader Faglige og ledelsesmæssige udfordringer i et professionelt og dynamisk miljø i en virksomhed med en meget ambitiøs digitaliseringsdagsorden Kreativitet, medieplanlægning, medier og content, der udleves og skabes på ét og samme sted Et job hvor kvalitet i form, indhold og udførelse vægter højt En levende og travl arbejdsplads, hvor arbejdsdagen er fyldt af samarbejde med dygtige, kreative og faglige stærke medarbejdere, og hvor humor, dedikation og ambitioner er en naturlig del af hverdagen. Du vil få direkte reference til underdirektøren samt indgå i et ledelsesfællesskab med DR Medieproduktions øvrige tre afdelingschefer. DR ønsker at afspejle samfundet. Derfor opfordrer vi kvinder og mænd uanset alder, religion, handicap og etnisk baggrund til at søge. Du kommer til at arbejde i DR Byen, som har metro lige til døren. Du er velkommen til at kontakte Dorthe Gude, dogu@dr.dk, hvis du vil vide mere om stillingen. Vi ser frem til at modtage din ansøgning, dit cv og relevant dokumentation. Stillinger i DR søges udelukkende elektronisk. Du søger ved at klikke på Søg stillingen i højre side. Ansøgningsfristen er den 30. maj 2020 kl. 12:00. DR Medieproduktion er en komplet inhouse produktions- og publiceringsenhed. Med sine mere end 350 specialister og generalister er DR Medieproduktion leveringsdygtige i alle facetter af professionel medieproduktion. Såsom studier, kameraer, biler med udstyr, unikt arkivmateriale, rettighedsrådgivning, efterbearbejdning af lyd og billede, tekstning, design, styling og scenografi. DR Medieproduktion sørger også for at udsendelserne kommer ud til flest mulige borgere i den bedste kvalitet. Det sker gennem sikker afvikling, professionel håndtering af forskellige medieformater, søgbare metadata, hensigtsmæssige workflows og tilpassede systemløsninger.1011ADK_MFDKDanmark2020-05-30T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1165&ProjectId=146577&DepartmentId=18964&MediaId=4629EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavnKøbenhavn3752625DR Byen1Emil Holms Kanal 200999København CDKDanmarkDKDanmark3752625_logo_large.pngwww.dr.dk3752625_logo_small.png0364678826DortheGude
Emil Holms Kanal 20
0999dogu@dr.dkKøbenhavn CDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid113-05-202030-05-2020896Brand Management219Design245Forretningsudvikling214Marketing & kommunikation220Organisation & ledelse235Strategi364678826MartineSiesbye
Emil Holms Kanal 20
0999MSIE@dr.dkKøbenhavn CDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
13-05-2020
Udløber:
30-05-2020
Kviknummer:
LJA-80265629
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Brand Management,
Design,
Forretningsudvikling,
Marketing & kommunikation,
Organisation & ledelse,
Strategi
Beliggenhed og ruter