Fairtrade

Fairtrade

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 16-05-2018

Fairtrade søger Marketing Manager

Har du lyst til at bruge dine marketing-kompetencer til at forbedre arbejdsvilkårene for bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande? Synes du, det lyder som en spændende udfordring at skabe synlighed gennem involvering af samarbejdspartnere, og kan du se dig selv producere indhold til sociale medier, tilbudsaviser og instore? Så er det måske dig, der skal være Fairtrades nye Marketing Manager. 

Fairtrade søger en Marketing Manager til at udvikle og drive den kommercielle synlighed af Fairtrade i Danmark. Det lidt særlige ved rollen er, at vi ejer Fairtrade-mærket men ikke produkterne eller distributionskanalerne. For at flytte på Fairtrades synlighed er du derfor først og fremmest nødt til at inspirere detailhandlen, out of home samt virksomheder med Fairtrade-mærkede produkter til at prioritere Fairtrade i deres marketing.

Fairtrade er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater de sidste tre år, men vi tror på, at mærket har endnu større potentiale. For at indfri det potentiale har vi først og fremmest brug for, at forbrugerne i højere grad end i dag møder Fairtrade i butikkerne, på de sociale medier og i tilbudsaviser. Med andre ord: meget mere marketing.

For at blive en succes i rollen kræver det, at du:

  • Kan komme op i helikopteren og vurdere, i hvilken strategisk retning Fairtrades marketingindsats skal udvikle sig. Vi er lige nu midt i en strategiproces for at udvikle Fairtrades marketingstrategi 2018-2020, som du kommer til at følge til dørs.
  • Er i stand til at implementere den strategiske retning ved at få kommercielle samarbejdspartnere ombord og inspirere dem til at prioritere Fairtrade i deres egen marketing. Du skal derfor tale med mange af vores samarbejdspartnere både via mail, telefon og allerhelst fysiske møder.
  • Er hjemme i din marketingværktøjskasse og er i stand til at levere marketingmaterialer såsom grafik, videoer, opslag til sociale medier samt materialer til tilbudsaviser og instore. Du behøver ikke at kunne lave det hele selv, men jo mere du er i stand til selv at håndholde, des bedre. For dit marketingbudget er desværre begrænset, så der er få midler til ekstern assistance.
  • Er indstillet på også at varetage andre typer af opgaver, som ikke er direkte marketingrelaterede. Vi er et lille kontor uden supportfunktioner, og for at få det til at fungere, varetager alle medarbejdere forskellige opgaver fra student til direktør.

Vi forestiller os, at potentielle kandidater:

  • Er marketing native med strategisk indsigt og forståelse.
  • Kan lukke døre op og tale med mange forskellige typer af mennesker.
  • Er projektledere  ikke nødvendigvis af titel, men er dygtige til rollen. 
  • Er kreative og kan finde løsninger til, hvordan andre kan prioritere Fairtrade i deres marketing. 
  • Kan producere indhold til forskellige kanaler, målgrupper og kategorier.  
  • Trives i et travlt miljø med alsidige opgaver.
  • Har lyst til både at udvikle og drifte, for hverdagen kommer til at bestå af begge dele. 

 Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse inden for marketing samt minimum to års erfaring fra en marketingstilling i detailhandlen/out of home eller fra et brand. Desuden er det vigtigt for os at finde et godt menneske, der har lyst til at være en del af vores fællesskab og til at flytte Fairtrade fremad. 


Om teamet  
Du kommer til at indgå i Kommunikations- og Marketingafdelingen med reference til Kommunikations- og Marketingchefen. Vi er et lille team på tre faste medarbejdere (inkl. den nye Marketing Manager), en student og en eller to praktikanter per semester. Vi arbejder tæt sammen ud fra en devise om stor personlig frihed og stram faglig styring. Vi løber hurtigt, men stopper også op og fejrer vores sejre. Vi samarbejder desuden med resten af vores kollegaer her på det danske kontor samt med kollegaer i Sverige, Norge, Finland, på hovedkontoret i Bonn og ja, faktisk i hele verden. Arbejdssproget er dansk, men dit engelske skal være godt nok til, at du kan tale og skrive med internationale kollegaer.

Om Fairtrade
Fairtrade er en international organisation, der er sat i verden for at skabe en mere fair handel med bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande. Her på det danske kontor arbejder vi på at øge salget af Fairtrade-produkter i Danmark med udgangspunkt i en involveringsstrategi. Det gør vi ved at inspirere flere virksomheder til at handle på Fairtrade-vilkår og flere forbrugere til at købe Fairtrade-produkter.
Har du lyst til at være en del af holdet, og kan du se dig selv i denne beskrivelse, håber vi at høre fra dig. Løn efter kvalifikationer. 

Proces 

  • Ansøgningsfrist: Søndag den 10. juni kl. 23.59.
  • Send din ansøgning, cv og eventuelt andre relevante dokumenter i én samlet fil til: job@fairtrade-maerket.dk
  • Første samtale foregår mandag den 18. juni og tirsdag den 19. juni.
  • Anden samtale foregår tirsdag den 26. juni og onsdag den 27. juni.
  • Kandidater, der går videre til anden samtale, skal være indstillet på at løse en hjemmeopgave samt en opgave i forbindelse med samtalen.
  • Vi håber at underskrive kontrakt senest fredag den 29. juni.
  • Tiltrædelse: 1. september 2018 eller hurtigst muligt derefter.

Arbejdssted: Dronningensgade 68, 3. sal, 1420 København K.

For yderligere oplysninger, der er essentielle for, hvorvidt du ønsker at søge stillingen, venligst kontakt: 
Louise Elver, Kommunikations- og Marketingchef, 31 68 28 51, louise@fairtrade-maerket.dk  

Du har ikke knyttet nogen dokumenter til din ansøgning. Klik på 'OK' knappen nedenfor for at sende din ansøgning alligevel eller klikke på knappen "Annuller" og vedhæfte dokumenter, før du sender din ansøgning igen

Save job

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Gem annonce
Kontakt
Virksomheds information
Fairtrade
Dronningensgade 68
1420 København K
Kontakt person
Louise Elver
Dronningensgade 68
1420 København K
Danmark
Tlf:
31 68 28 51
LJA-610533962018-05-16T09:20:36.377Fairtrade søger Marketing Manager

Har du lyst til at bruge dine marketing-kompetencer til at forbedre arbejdsvilkårene for bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande? Synes du, det lyder som en spændende udfordring at skabe synlighed gennem involvering af samarbejdspartnere, og kan du se dig selv producere indhold til sociale medier, tilbudsaviser og instore? Så er det måske dig, der skal være Fairtrades nye Marketing Manager. 

Fairtrade søger en Marketing Manager til at udvikle og drive den kommercielle synlighed af Fairtrade i Danmark. Det lidt særlige ved rollen er, at vi ejer Fairtrade-mærket men ikke produkterne eller distributionskanalerne. For at flytte på Fairtrades synlighed er du derfor først og fremmest nødt til at inspirere detailhandlen, out of home samt virksomheder med Fairtrade-mærkede produkter til at prioritere Fairtrade i deres marketing.

Fairtrade er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater de sidste tre år, men vi tror på, at mærket har endnu større potentiale. For at indfri det potentiale har vi først og fremmest brug for, at forbrugerne i højere grad end i dag møder Fairtrade i butikkerne, på de sociale medier og i tilbudsaviser. Med andre ord: meget mere marketing.

For at blive en succes i rollen kræver det, at du:

  • Kan komme op i helikopteren og vurdere, i hvilken strategisk retning Fairtrades marketingindsats skal udvikle sig. Vi er lige nu midt i en strategiproces for at udvikle Fairtrades marketingstrategi 2018-2020, som du kommer til at følge til dørs.
  • Er i stand til at implementere den strategiske retning ved at få kommercielle samarbejdspartnere ombord og inspirere dem til at prioritere Fairtrade i deres egen marketing. Du skal derfor tale med mange af vores samarbejdspartnere både via mail, telefon og allerhelst fysiske møder.
  • Er hjemme i din marketingværktøjskasse og er i stand til at levere marketingmaterialer såsom grafik, videoer, opslag til sociale medier samt materialer til tilbudsaviser og instore. Du behøver ikke at kunne lave det hele selv, men jo mere du er i stand til selv at håndholde, des bedre. For dit marketingbudget er desværre begrænset, så der er få midler til ekstern assistance.
  • Er indstillet på også at varetage andre typer af opgaver, som ikke er direkte marketingrelaterede. Vi er et lille kontor uden supportfunktioner, og for at få det til at fungere, varetager alle medarbejdere forskellige opgaver fra student til direktør.

Vi forestiller os, at potentielle kandidater:

  • Er marketing native med strategisk indsigt og forståelse.
  • Kan lukke døre op og tale med mange forskellige typer af mennesker.
  • Er projektledere  ikke nødvendigvis af titel, men er dygtige til rollen. 
  • Er kreative og kan finde løsninger til, hvordan andre kan prioritere Fairtrade i deres marketing. 
  • Kan producere indhold til forskellige kanaler, målgrupper og kategorier.  
  • Trives i et travlt miljø med alsidige opgaver.
  • Har lyst til både at udvikle og drifte, for hverdagen kommer til at bestå af begge dele. 

 Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse inden for marketing samt minimum to års erfaring fra en marketingstilling i detailhandlen/out of home eller fra et brand. Desuden er det vigtigt for os at finde et godt menneske, der har lyst til at være en del af vores fællesskab og til at flytte Fairtrade fremad. 


Om teamet  
Du kommer til at indgå i Kommunikations- og Marketingafdelingen med reference til Kommunikations- og Marketingchefen. Vi er et lille team på tre faste medarbejdere (inkl. den nye Marketing Manager), en student og en eller to praktikanter per semester. Vi arbejder tæt sammen ud fra en devise om stor personlig frihed og stram faglig styring. Vi løber hurtigt, men stopper også op og fejrer vores sejre. Vi samarbejder desuden med resten af vores kollegaer her på det danske kontor samt med kollegaer i Sverige, Norge, Finland, på hovedkontoret i Bonn og ja, faktisk i hele verden. Arbejdssproget er dansk, men dit engelske skal være godt nok til, at du kan tale og skrive med internationale kollegaer.

Om Fairtrade
Fairtrade er en international organisation, der er sat i verden for at skabe en mere fair handel med bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande. Her på det danske kontor arbejder vi på at øge salget af Fairtrade-produkter i Danmark med udgangspunkt i en involveringsstrategi. Det gør vi ved at inspirere flere virksomheder til at handle på Fairtrade-vilkår og flere forbrugere til at købe Fairtrade-produkter.
Har du lyst til at være en del af holdet, og kan du se dig selv i denne beskrivelse, håber vi at høre fra dig. Løn efter kvalifikationer. 

Proces 

  • Ansøgningsfrist: Søndag den 10. juni kl. 23.59.
  • Send din ansøgning, cv og eventuelt andre relevante dokumenter i én samlet fil til: job@fairtrade-maerket.dk
  • Første samtale foregår mandag den 18. juni og tirsdag den 19. juni.
  • Anden samtale foregår tirsdag den 26. juni og onsdag den 27. juni.
  • Kandidater, der går videre til anden samtale, skal være indstillet på at løse en hjemmeopgave samt en opgave i forbindelse med samtalen.
  • Vi håber at underskrive kontrakt senest fredag den 29. juni.
  • Tiltrædelse: 1. september 2018 eller hurtigst muligt derefter.

Arbejdssted: Dronningensgade 68, 3. sal, 1420 København K.

For yderligere oplysninger, der er essentielle for, hvorvidt du ønsker at søge stillingen, venligst kontakt: 
Louise Elver, Kommunikations- og Marketingchef, 31 68 28 51, louise@fairtrade-maerket.dk  

Har du lyst til at bruge dine marketing-kompetencer til at forbedre arbejdsvilkårene for bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande? Synes du, det lyder som en spændende udfordring at skabe synlighed gennem involvering af samarbejdspartnere, og kan du se dig selv producere indhold til sociale medier, tilbudsaviser og instore? Så er det måske dig, der skal være Fairtrades nye Marketing Manager. Fairtrade søger en Marketing Manager til at udvikle og drive den kommercielle synlighed af Fairtrade i Danmark. Det lidt særlige ved rollen er, at vi ejer Fairtrade-mærket men ikke produkterne eller distributionskanalerne. For at flytte på Fairtrades synlighed er du derfor først og fremmest nødt til at inspirere detailhandlen, out of home samt virksomheder med Fairtrade-mærkede produkter til at prioritere Fairtrade i deres marketing. Fairtrade er i en rivende udvikling med tocifrede vækstrater de sidste tre år, men vi tror på, at mærket har endnu større potentiale. For at indfri det potentiale har vi først og fremmest brug for, at forbrugerne i højere grad end i dag møder Fairtrade i butikkerne, på de sociale medier og i tilbudsaviser. Med andre ord: meget mere marketing. For at blive en succes i rollen kræver det, at du: Kan komme op i helikopteren og vurdere, i hvilken strategisk retning Fairtrades marketingindsats skal udvikle sig. Vi er lige nu midt i en strategiproces for at udvikle Fairtrades marketingstrategi 2018-2020, som du kommer til at følge til dørs. Er i stand til at implementere den strategiske retning ved at få kommercielle samarbejdspartnere ombord og inspirere dem til at prioritere Fairtrade i deres egen marketing. Du skal derfor tale med mange af vores samarbejdspartnere både via mail, telefon og allerhelst fysiske møder. Er hjemme i din marketingværktøjskasse og er i stand til at levere marketingmaterialer såsom grafik, videoer, opslag til sociale medier samt materialer til tilbudsaviser og instore. Du behøver ikke at kunne lave det hele selv, men jo mere du er i stand til selv at håndholde, des bedre. For dit marketingbudget er desværre begrænset, så der er få midler til ekstern assistance. Er indstillet på også at varetage andre typer af opgaver, som ikke er direkte marketingrelaterede. Vi er et lille kontor uden supportfunktioner, og for at få det til at fungere, varetager alle medarbejdere forskellige opgaver fra student til direktør. Vi forestiller os, at potentielle kandidater: Er marketing native med strategisk indsigt og forståelse. Kan lukke døre op og tale med mange forskellige typer af mennesker. Er projektledere ikke nødvendigvis af titel, men er dygtige til rollen. Er kreative og kan finde løsninger til, hvordan andre kan prioritere Fairtrade i deres marketing. Kan producere indhold til forskellige kanaler, målgrupper og kategorier. Trives i et travlt miljø med alsidige opgaver. Har lyst til både at udvikle og drifte, for hverdagen kommer til at bestå af begge dele. Det er en fordel, hvis du har en relevant uddannelse inden for marketing samt minimum to års erfaring fra en marketingstilling i detailhandlen out of home eller fra et brand. Desuden er det vigtigt for os at finde et godt menneske, der har lyst til at være en del af vores fællesskab og til at flytte Fairtrade fremad. Om teamet Du kommer til at indgå i Kommunikations- og Marketingafdelingen med reference til Kommunikations- og Marketingchefen. Vi er et lille team på tre faste medarbejdere (inkl. den nye Marketing Manager), en student og en eller to praktikanter per semester. Vi arbejder tæt sammen ud fra en devise om stor personlig frihed og stram faglig styring. Vi løber hurtigt, men stopper også op og fejrer vores sejre. Vi samarbejder desuden med resten af vores kollegaer her på det danske kontor samt med kollegaer i Sverige, Norge, Finland, på hovedkontoret i Bonn og ja, faktisk i hele verden. Arbejdssproget er dansk, men dit engelske skal være godt nok til, at du kan tale og skrive med internationale kollegaer. Om Fairtrade Fairtrade er en international organisation, der er sat i verden for at skabe en mere fair handel med bønder og arbejdere i nogle af verdens fattigste lande. Her på det danske kontor arbejder vi på at øge salget af Fairtrade-produkter i Danmark med udgangspunkt i en involveringsstrategi. Det gør vi ved at inspirere flere virksomheder til at handle på Fairtrade-vilkår og flere forbrugere til at købe Fairtrade-produkter. Har du lyst til at være en del af holdet, og kan du se dig selv i denne beskrivelse, håber vi at høre fra dig. Løn efter kvalifikationer. Proces Ansøgningsfrist: Søndag den 10. juni kl. 23.59. Send din ansøgning, cv og eventuelt andre relevante dokumenter i én samlet fil til: job@fairtrade-maerket.dk Første samtale foregår mandag den 18. juni og tirsdag den 19. juni. Anden samtale foregår tirsdag den 26. juni og onsdag den 27. juni. Kandidater, der går videre til anden samtale, skal være indstillet på at løse en hjemmeopgave samt en opgave i forbindelse med samtalen. Vi håber at underskrive kontrakt senest fredag den 29. juni. Tiltrædelse: 1. september 2018 eller hurtigst muligt derefter. Arbejdssted: Dronningensgade 68, 3. sal, 1420 København K. For yderligere oplysninger, der er essentielle for, hvorvidt du ønsker at søge stillingen, venligst kontakt: Louise Elver, Kommunikations- og Marketingchef, 31 68 28 51, louise@fairtrade-maerket.dk1011ADK_MFDKDanmark2018-06-10T00:00:000001EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn3248426Fairtrade1Dronningensgade 681420København KDKDanmarkDKDanmark3248426_logo_large.pnghttp://fairtrade-maerket.dk/3248426_logo_small.png155.6725682012.59315410355012421LouiseElver
Dronningensgade 68
1420job@fairtrade-maerket.dk31 68 28 51København KDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid896Brand Management578Digital Marketing238Grafik914Kreativ produktion214Marketing & kommunikation903Sociale Medier235Strategi355012421LouiseElver
Dronningensgade 68
1420louise@fairtrade-maerket.dk+45 31 68 28 51København KDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
16-05-2018
Udløber:
10-06-2018
Kviknummer:
LJA-61053396
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Brand Management,
Digital Marketing,
Grafik,
Kreativ produktion,
Marketing & kommunikation,
Sociale Medier,
Strategi
Beliggenhed og ruter