Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
McDonald's Danmark ApS

McDonald's Danmark ApS

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 31-10-2017

McDonald's Danmark søger Campaign & Social Media Specialist

Har du erfaring med marketing automation samt planlægning og indkøb på sociale medier? Og brænder du for at eksekvere og optimere den gode kunderejse på tværs af touchpoints, relevant indhold og tilfredse gæster, samt at have dialog med vores gæster på sociale platforme? Så er du måske lige den, vi søger til marketingafdelingen hos McDonalds Danmark.

McDonalds Danmark er midt i en digital transformations proces og har stort fokus på at skabe en mere kundeorienteret tilgang i vores kommunikation. Vi søger derfor en dygtig og resultatorienteret Campaign & Social Media Specialist, som har evnerne til at opsætte, optimere og eksekvere vores forbrugervendte digitale og sociale marketingindsatser.

Om McDonalds Danmark
McDonalds Danmark består af 88 familierestauranter, der samlet beskæftiger ca. 4.200 medarbejdere. Vi lægger vægt på at have en udfordrende og anerkendende arbejdsplads, hvor der også er plads til at have det sjovt. McDonalds Danmark sætter fokus på udvikling, fællesskab og fleksibilitet og er således blevet kåret til Danmarks Bedste Arbejdsplads tre år i træk af analyseinstituttet Great Place to Work. For at løfte marketingafdelingen søger McDonalds Danmark, med hovedsæde på Falkoner Alle på Frederiksberg, nu en Campaign & Social Media Specialist der har lysten og evnerne til at gøre en forskel for et af verdens stærkeste consumer brands.

Positionen
Konkret søger McDonalds Danmark en Campaign & Social Media Specialist til snarlig tiltrædelse, senest 2. januar 2018, med primært fokus på at eksekvere og optimere vores digitale marketingbudskaber med henblik på maksimal ROI og lead generering på både Sociale Media (primært Facebook og YouTube), vores egne platforme (app, hjemmeside, e-mail mv.) samt i vores Marketing Automisation platform. Derudover har man også ansvaret for håndtering af dialogen med vores gæster på vores Facebook side, i samarbejde med vores Kommunikationsafdeling.

Med reference til McDonalds Head of Media & Digital ligger der i stillingen ansvaret for at eksekvere og optimere marketingsindsatser på de digitale platforme i henhold til de rammer, der er gældende for McDonalds konceptet, den fastlagte marketingstrategi samt en dybdegående forståelse for segmentadfærd og mediebrug.

Konkret er ens arbejdsopgaver:

  • Marketing Automisation Platform (Salesforce Exact Target):
    • Opsætte og eksekvere budskaber, kampagneaktiviteter og flows.
    • Løbende optimering af performance i henhold til de fastsatte målsætninger.
    • Arbejde med lead scoring moduler og rapporter.
    • Levere dataudtræk og analyser til videre bearbejdelse.
  • Planlægning og indkøb på sociale medier:
    • Planlægning, indkøb, eksekvering og optimering af marketingbudskaber på sociale medier (primært Facebook og YouTube) i henhold til strategien og de fastsatte målsætninger.
  • McDonalds Danmarks egne platforme:
    • Planlægning, indkøb, eksekvering og optimering af marketingbudskaber og programmer på egne platforme (app, hjemmeside, e-mail mv.).
    • Ansvarlig for upload af information til vores website og app samt vedligeholdelse af disse.
  • Dialog med vores gæster på sociale medier:
    • Overordnet ansvarlig for dialogen med vores gæster, primært på Facebook.
    • Kontakt og koordinering med restauranterne.
    • Supportere McDonalds restauranterne i forhold til brug af deres lokale Facebook-sider.
  • Andet:
    • Support til digitale kampagneaktiviteter og diverse digitale projekter.
    • Analysere data og bruge disse aktivt til at dokumentere og optimere vores indsatser.
    • Afrapportering af digitale marketingindsatser.
    • Kontakt til dialog-, reklame- og mediebureauer i forbindelse med kreativ udvikling & media sparing.

Det er væsentligt, at man som Campaign & Social Media Specialist hos McDonalds Danmark, har et højtudviklet strukturelt planlægningsgen, er en stærk hands-on person og altid overholder aftalte deadlines. McDonalds Danmark har historisk en god digital performance og stærke aktiviteter, og det er vigtigt at opretholde og styrke dette niveau. For at imødekomme disse målsætninger, skal du derfor yderligere proaktivt kunne identificere nye og relevante muligheder/tiltag for planlægning, indkøb og eksekvering af vores digitale marketingaktiviteter.
Som Campaign & Social Media Specialist har man derfor også en kommerciel forståelse for, hvorledes ens marketingindsatser performer i forhold til aftalte og fastlagte omsætningsbaserede KPIer. Man er resultatorienteret og derfor også vant til at arbejde med data dreven marketing, løbende evaluering og optimering af indsatser. Hertil kommer, at man også vil være involveret i ad hoc kampagner og projekter.
Sidst, men bestemt ikke mindst, har man gode kommunikative egenskaber og en stærk forståelse for dialogen på og udviklingen i sociale medier, så man kan yde den optimale service overfor vores gæsters henvendelser.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • 2-4 års erfaring med lignende opgaver fra enten bureau eller en anden stor FMCG virksomhed.
  • Har en stærk forståelse for data & analyse.
  • Har erfaring fra arbejde med en Marketing Automisation platform, gerne Salesforce Exact Target.
  • General forståelse af Marketing Automisation og Content Management Systems.
  • Stor erfaring med social & online media planlægning, indkøb, eksekvering og optimering, primært på Facebook og YouTube.
  • Flydende i arbejde med standard online analyse- og planlægningsværktøjer (f.eks. Google Analytics, Nielsen mf.).
  • Gode kompetencer indenfor basic HTML.
  • Har en grundlæggende forståelse for og dokumenteret erfaring med at drive sociale medier til forskellige målgrupper.
  • Er kommunikationsstærk på sociale medier.
  • Er struktureret og har øje for detaljer.
  • Er en stærk hands-on person, som kan arbejde med mange bolde samtidig.
  • Er selvstændig, ansvarsbevidst og nytænkende.

Matcher du ovenstående, kan vi tilbyde en dynamisk arbejdsplads med masser af udfordringer og udviklingsmuligheder, i samspil med dygtige og hjælpsomme kollegaer samt attraktiv løn og personalegoder. Du vil få en varieret og spændende hverdag, hvor du vil blive en fast del af teamet og udvikle dig personligt og fagligt i takt med afdelingen og opgaverne.

Interesseret?
Hvis du ønsker at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Head of Media & Digital Kim Bagdonas Jørgensen på mobil 6133 5115 eller mail kim.joergensen@dk.mcd.com. Deadline for ansøgning er 19. november 2017, men der afholdes løbende samtaler. Du kan søge stillingen via nedenstående link:

 




Den første McDonald's restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 88 McDonald's restauranter i Danmark, der ejes af selvstændige franchisetagere. McDonald's Danmark beskæftiger flere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 172.000 måltider om dagen. Følg McDonald's på Facebook og find flere fakta om McDonald's Danmark her på www.mcdonalds.dk.

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Kontakt
Kontakt person
Kim Bagdonas Jørgensen
Falkoner Alle 20
2000 Frederiksberg
Danmark
Tlf:
6133 5115
LJA-506337052017-10-31T16:29:32.360McDonald's Danmark søger Campaign & Social Media Specialist

Har du erfaring med marketing automation samt planlægning og indkøb på sociale medier? Og brænder du for at eksekvere og optimere den gode kunderejse på tværs af touchpoints, relevant indhold og tilfredse gæster, samt at have dialog med vores gæster på sociale platforme? Så er du måske lige den, vi søger til marketingafdelingen hos McDonalds Danmark.

McDonalds Danmark er midt i en digital transformations proces og har stort fokus på at skabe en mere kundeorienteret tilgang i vores kommunikation. Vi søger derfor en dygtig og resultatorienteret Campaign & Social Media Specialist, som har evnerne til at opsætte, optimere og eksekvere vores forbrugervendte digitale og sociale marketingindsatser.

Om McDonalds Danmark
McDonalds Danmark består af 88 familierestauranter, der samlet beskæftiger ca. 4.200 medarbejdere. Vi lægger vægt på at have en udfordrende og anerkendende arbejdsplads, hvor der også er plads til at have det sjovt. McDonalds Danmark sætter fokus på udvikling, fællesskab og fleksibilitet og er således blevet kåret til Danmarks Bedste Arbejdsplads tre år i træk af analyseinstituttet Great Place to Work. For at løfte marketingafdelingen søger McDonalds Danmark, med hovedsæde på Falkoner Alle på Frederiksberg, nu en Campaign & Social Media Specialist der har lysten og evnerne til at gøre en forskel for et af verdens stærkeste consumer brands.

Positionen
Konkret søger McDonalds Danmark en Campaign & Social Media Specialist til snarlig tiltrædelse, senest 2. januar 2018, med primært fokus på at eksekvere og optimere vores digitale marketingbudskaber med henblik på maksimal ROI og lead generering på både Sociale Media (primært Facebook og YouTube), vores egne platforme (app, hjemmeside, e-mail mv.) samt i vores Marketing Automisation platform. Derudover har man også ansvaret for håndtering af dialogen med vores gæster på vores Facebook side, i samarbejde med vores Kommunikationsafdeling.

Med reference til McDonalds Head of Media & Digital ligger der i stillingen ansvaret for at eksekvere og optimere marketingsindsatser på de digitale platforme i henhold til de rammer, der er gældende for McDonalds konceptet, den fastlagte marketingstrategi samt en dybdegående forståelse for segmentadfærd og mediebrug.

Konkret er ens arbejdsopgaver:

  • Marketing Automisation Platform (Salesforce Exact Target):
    • Opsætte og eksekvere budskaber, kampagneaktiviteter og flows.
    • Løbende optimering af performance i henhold til de fastsatte målsætninger.
    • Arbejde med lead scoring moduler og rapporter.
    • Levere dataudtræk og analyser til videre bearbejdelse.
  • Planlægning og indkøb på sociale medier:
    • Planlægning, indkøb, eksekvering og optimering af marketingbudskaber på sociale medier (primært Facebook og YouTube) i henhold til strategien og de fastsatte målsætninger.
  • McDonalds Danmarks egne platforme:
    • Planlægning, indkøb, eksekvering og optimering af marketingbudskaber og programmer på egne platforme (app, hjemmeside, e-mail mv.).
    • Ansvarlig for upload af information til vores website og app samt vedligeholdelse af disse.
  • Dialog med vores gæster på sociale medier:
    • Overordnet ansvarlig for dialogen med vores gæster, primært på Facebook.
    • Kontakt og koordinering med restauranterne.
    • Supportere McDonalds restauranterne i forhold til brug af deres lokale Facebook-sider.
  • Andet:
    • Support til digitale kampagneaktiviteter og diverse digitale projekter.
    • Analysere data og bruge disse aktivt til at dokumentere og optimere vores indsatser.
    • Afrapportering af digitale marketingindsatser.
    • Kontakt til dialog-, reklame- og mediebureauer i forbindelse med kreativ udvikling & media sparing.

Det er væsentligt, at man som Campaign & Social Media Specialist hos McDonalds Danmark, har et højtudviklet strukturelt planlægningsgen, er en stærk hands-on person og altid overholder aftalte deadlines. McDonalds Danmark har historisk en god digital performance og stærke aktiviteter, og det er vigtigt at opretholde og styrke dette niveau. For at imødekomme disse målsætninger, skal du derfor yderligere proaktivt kunne identificere nye og relevante muligheder/tiltag for planlægning, indkøb og eksekvering af vores digitale marketingaktiviteter.
Som Campaign & Social Media Specialist har man derfor også en kommerciel forståelse for, hvorledes ens marketingindsatser performer i forhold til aftalte og fastlagte omsætningsbaserede KPIer. Man er resultatorienteret og derfor også vant til at arbejde med data dreven marketing, løbende evaluering og optimering af indsatser. Hertil kommer, at man også vil være involveret i ad hoc kampagner og projekter.
Sidst, men bestemt ikke mindst, har man gode kommunikative egenskaber og en stærk forståelse for dialogen på og udviklingen i sociale medier, så man kan yde den optimale service overfor vores gæsters henvendelser.

Din profil
Vi forventer, at du:

  • 2-4 års erfaring med lignende opgaver fra enten bureau eller en anden stor FMCG virksomhed.
  • Har en stærk forståelse for data & analyse.
  • Har erfaring fra arbejde med en Marketing Automisation platform, gerne Salesforce Exact Target.
  • General forståelse af Marketing Automisation og Content Management Systems.
  • Stor erfaring med social & online media planlægning, indkøb, eksekvering og optimering, primært på Facebook og YouTube.
  • Flydende i arbejde med standard online analyse- og planlægningsværktøjer (f.eks. Google Analytics, Nielsen mf.).
  • Gode kompetencer indenfor basic HTML.
  • Har en grundlæggende forståelse for og dokumenteret erfaring med at drive sociale medier til forskellige målgrupper.
  • Er kommunikationsstærk på sociale medier.
  • Er struktureret og har øje for detaljer.
  • Er en stærk hands-on person, som kan arbejde med mange bolde samtidig.
  • Er selvstændig, ansvarsbevidst og nytænkende.

Matcher du ovenstående, kan vi tilbyde en dynamisk arbejdsplads med masser af udfordringer og udviklingsmuligheder, i samspil med dygtige og hjælpsomme kollegaer samt attraktiv løn og personalegoder. Du vil få en varieret og spændende hverdag, hvor du vil blive en fast del af teamet og udvikle dig personligt og fagligt i takt med afdelingen og opgaverne.

Interesseret?
Hvis du ønsker at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Head of Media & Digital Kim Bagdonas Jørgensen på mobil 6133 5115 eller mail kim.joergensen@dk.mcd.com. Deadline for ansøgning er 19. november 2017, men der afholdes løbende samtaler. Du kan søge stillingen via nedenstående link:

 

101IDK_MFDKDanmark2017-11-19T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1323&ProjectId=143838&DepartmentId=18957&MediaId=5EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn2053240McDonald's Danmark ApS10Den første McDonald's restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 88 McDonald's restauranter i Danmark, der ejes af selvstændige franchisetagere. McDonald's Danmark beskæftiger flere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 172.000 måltider om dagen. Følg McDonald's på Facebook og find flere fakta om McDonald's Danmark her på www.mcdonalds.dk.Den første McDonald's restaurant i Danmark åbnede i 1981. Der er i dag 88 McDonald's restauranter i Danmark, der ejes af selvstændige franchisetagere. McDonald's Danmark beskæftiger flere end 4.200 medarbejdere og serverer omkring 172.000 måltider om dagen. Følg McDonald's på Facebook og find flere fakta om McDonald's Danmark her på www.mcdonalds.dk.Falkoner Alle 202000FrederiksbergDKDanmarkDKDanmark2053240_logo_large.jpgwww.mcdonalds.dk/dk.html2053240_logo_small.jpg155.6801848012.53404170350814747KimBagdonas Jørgensen
Falkoner Alle 20
2000kim.joergensen@dk.mcd.com6133 5115FrederiksbergDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid131-10-201719-11-2017918Dataanalyse578Digital Marketing239Markedsanalyse214Marketing & kommunikation14Media902Online Management903Sociale Medier350814747PaulineNedergaard
Falkoner Alle 20
2000pauline.nedergaard@dk.mcd.comFrederiksbergDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
31-10-2017
Udløber:
19-11-2017
Kviknummer:
LJA-50633705
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Dataanalyse,
Digital Marketing,
Markedsanalyse,
Marketing & kommunikation,
Media,
Online Management,
Sociale Medier
Beliggenhed og ruter