Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Red Barnet

Red Barnet

|
Indrykket 06-11-2018

Red Barnet søger Digital- og kreativchef

Har du solid erfaring med digital marketing og kreativ storytelling? Vil du lede og inspirere et team af kreative kræfter til at nå nye højder? Og kan du samtidigt udnytte digitale platforme til at nå ud til en bred vifte af målgrupper og skabe engagement i stor skala? Så har vi brug for dig til at realisere visionen om en bedre verden for børn - i Danmark og resten af verden.

HVAD VI TILBYDER
Red Barnet er Danmarks største hjælpeorganisation for børn. Vi tror på, at alle børn har potentialet til at skabe en bedre verden end den, de er født ind i. Hvis blot de får en tryg opvækst og den hjælp, de har ret til. Det kæmper vi for. For enhver pris. Hver time. Hver dag. Overalt i verden.  
Red Barnets Fundraising & Marketing-afdeling arbejder kompromisløst for at understøtte denne vision. Vi tør godt sige, at vi er Danmarks mest ambitiøse fundraising- og marketingteam. Vi stræber efter at være de bedste, og vi er ikke bange for at udfordre konventionerne i branchen.
Nu står vi på kanten af en ny strategiperiode, hvor vi skal styrke danskernes engagement og opbakning gennem kreativ og innovativ kommunikation og optimal udnyttelse af digitale platforme. Som konsekvens af det, opretter vi en ny sektion for Digital, SoMe & Creative. Visionen er at skabe et inhouse reklame- og mediebureau med best-in-class kompetencer inden for digital marketing og kreativ storytelling. Du bliver den samlende kraft, der skal indfri denne vision.      

DU VIL
Som Digital- og kreativchef får du en vigtig opgave i at lede, inspirere, motivere og udvikle dit team med henblik på at nå de strategiske målsætninger. Din første opgave bliver at samle teamet om en fælles ambition og etablere retning og niveau for kreativitet og performance. Med baggrund i et samlet overblik over vores nuværende digitale tilstedeværelse skal du udvikle og implementere strategier for at løfte Red Barnets digitale performance og kreative niveau.

Mere specifikt vil du:

  • Få ansvar for udvikling og etablering af digital strategi for øget research og konvertering på Red Barnets SoMe og digitale platforme. 
  • Blive ansvarlig for udviklingen af innovative digitale løsninger, der er helt i front i forhold til brugernes forventninger og digitale adfærd. 
  • Få ansvar for at udvikle knivskarp storytelling, der understøtter mål og KPIer for den øvrige afdeling og Red Barnets programmatiske og politiske arbejde.  
  • Få ansvar for at sektionen sikrer optimal brug af mediaspend på digitale medier (via inhouse styring af annoncebudget eller i samarbejde med eksterne partnere.
  • Blive en del af afdelingsledelsen i den nye Fundraising & Marketingafdeling, hvor vi samler funktioner inden for Fundraising, Kommunikation, Kampagner og Kommercielle partnerskaber.
  • Blive den daglige leder af et team på 8 medarbejdere med kompetencer inden for CRO, SEO, SEM, Paid Social, Community Management, Koncept og (visuel) storytelling.

DIN PROFESSIONELLE & PERSONLIGE PROFIL
Du har en kandidatuddannelse inden for digital marketing/kommunikation og som minimum 5 års erfaring fra fx bureau, mediehus eller den kommercielle sektor.

Dertil har du:

  • Dokumenterede resultater fra digitale kommunikationsaktiviteter, der har genereret indtægter og/eller skabt engagement i stor skala. 
  • Dokumenteret erfaring med udnyttelse af SoMe til at skabe engagement om kommercielle og også gerne politiske budskaber hos en bred målgruppe
  • Dokumenteret erfaring med udvikling af digital strategi.
  • Erfaring med CRO, SEM, SEO og paid social en fordel.
  • Minimum 3 års erfaring med personaleledelse af medarbejdere med kreative/digitale profiler. 
  • Erfaring med kampagner, hvor indtægtsmål og politiske budskaber går hånd i hånd er en fordel.
  • Flydende i engelsk i skrift og tale.

Din hidtidige succes kan tilskrives en kombination af din stærke digitale faglighed og din kreative og innovative natur. Du er helt i front med, hvad der rører sig digitalt, og du har tårnhøje ambitioner for dit teams performance. Du har et smittende engagement og kan inspirere dit team til at gå nye veje og afsøge kommunikationsmetoder, vinkler og platforme, der ikke har været forsøgt tidligere. Derudover er du performanceorienteret og vil nyde at stå i spidsen for et inhouse reklame og mediebureau, der skal bevise sit værd ved at levere målbare resultater gennem kommunikation, der skaber præference hos vores målgrupper.

VILKÅR & REKRUTTERINGSPROCES
Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst mellem Red Barnet og AC-organisationerne og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund. Ansættelse i en sektionsleder-stilling uden øvre arbejdstid, men et forventet gennemsnit på 37 timer. Forventet tiltrædelse ikke senere end 1/2-19.

Ansøgningsfristen er søndag den 18. november 2018. Interviews forventes afholdt i uge 47 og 48.
Vær opmærksom på at vi ikke modtager ansøgninger uden om vores rekrutteringssystem.

KONTAKT
For yderligere information er du velkommen til at kontakte Fundraisingchef Merete Falkenstrøm på MGF@redbarnet.dk.




Red Barnet arbejder i Danmark og flere end 120 andre lande. Vi redder, beskytter og styrker de dårligst stillede børn i Danmark og ude i verden. Vi er Save the Children - verdens førende uafhængige organisation for børn.

Red Barnet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Ønsker du at arbejde for os, er du forpligtet til at følge vores interne børnebeskyttelsespolitik.

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Kontakt
Kontaktperson
Merete Falkenstrøm
Rosenørns allé 12
1634 København V
Danmark
Tlf:
+45 3524 8552 / +45
LJA-675466072018-11-06T19:56:45.143Red Barnet søger Digital- og kreativchef

Har du solid erfaring med digital marketing og kreativ storytelling? Vil du lede og inspirere et team af kreative kræfter til at nå nye højder? Og kan du samtidigt udnytte digitale platforme til at nå ud til en bred vifte af målgrupper og skabe engagement i stor skala? Så har vi brug for dig til at realisere visionen om en bedre verden for børn - i Danmark og resten af verden.

HVAD VI TILBYDER
Red Barnet er Danmarks største hjælpeorganisation for børn. Vi tror på, at alle børn har potentialet til at skabe en bedre verden end den, de er født ind i. Hvis blot de får en tryg opvækst og den hjælp, de har ret til. Det kæmper vi for. For enhver pris. Hver time. Hver dag. Overalt i verden.  
Red Barnets Fundraising & Marketing-afdeling arbejder kompromisløst for at understøtte denne vision. Vi tør godt sige, at vi er Danmarks mest ambitiøse fundraising- og marketingteam. Vi stræber efter at være de bedste, og vi er ikke bange for at udfordre konventionerne i branchen.
Nu står vi på kanten af en ny strategiperiode, hvor vi skal styrke danskernes engagement og opbakning gennem kreativ og innovativ kommunikation og optimal udnyttelse af digitale platforme. Som konsekvens af det, opretter vi en ny sektion for Digital, SoMe & Creative. Visionen er at skabe et inhouse reklame- og mediebureau med best-in-class kompetencer inden for digital marketing og kreativ storytelling. Du bliver den samlende kraft, der skal indfri denne vision.      

DU VIL
Som Digital- og kreativchef får du en vigtig opgave i at lede, inspirere, motivere og udvikle dit team med henblik på at nå de strategiske målsætninger. Din første opgave bliver at samle teamet om en fælles ambition og etablere retning og niveau for kreativitet og performance. Med baggrund i et samlet overblik over vores nuværende digitale tilstedeværelse skal du udvikle og implementere strategier for at løfte Red Barnets digitale performance og kreative niveau.

Mere specifikt vil du:

  • Få ansvar for udvikling og etablering af digital strategi for øget research og konvertering på Red Barnets SoMe og digitale platforme. 
  • Blive ansvarlig for udviklingen af innovative digitale løsninger, der er helt i front i forhold til brugernes forventninger og digitale adfærd. 
  • Få ansvar for at udvikle knivskarp storytelling, der understøtter mål og KPIer for den øvrige afdeling og Red Barnets programmatiske og politiske arbejde.  
  • Få ansvar for at sektionen sikrer optimal brug af mediaspend på digitale medier (via inhouse styring af annoncebudget eller i samarbejde med eksterne partnere.
  • Blive en del af afdelingsledelsen i den nye Fundraising & Marketingafdeling, hvor vi samler funktioner inden for Fundraising, Kommunikation, Kampagner og Kommercielle partnerskaber.
  • Blive den daglige leder af et team på 8 medarbejdere med kompetencer inden for CRO, SEO, SEM, Paid Social, Community Management, Koncept og (visuel) storytelling.

DIN PROFESSIONELLE & PERSONLIGE PROFIL
Du har en kandidatuddannelse inden for digital marketing/kommunikation og som minimum 5 års erfaring fra fx bureau, mediehus eller den kommercielle sektor.

Dertil har du:

  • Dokumenterede resultater fra digitale kommunikationsaktiviteter, der har genereret indtægter og/eller skabt engagement i stor skala. 
  • Dokumenteret erfaring med udnyttelse af SoMe til at skabe engagement om kommercielle og også gerne politiske budskaber hos en bred målgruppe
  • Dokumenteret erfaring med udvikling af digital strategi.
  • Erfaring med CRO, SEM, SEO og paid social en fordel.
  • Minimum 3 års erfaring med personaleledelse af medarbejdere med kreative/digitale profiler. 
  • Erfaring med kampagner, hvor indtægtsmål og politiske budskaber går hånd i hånd er en fordel.
  • Flydende i engelsk i skrift og tale.

Din hidtidige succes kan tilskrives en kombination af din stærke digitale faglighed og din kreative og innovative natur. Du er helt i front med, hvad der rører sig digitalt, og du har tårnhøje ambitioner for dit teams performance. Du har et smittende engagement og kan inspirere dit team til at gå nye veje og afsøge kommunikationsmetoder, vinkler og platforme, der ikke har været forsøgt tidligere. Derudover er du performanceorienteret og vil nyde at stå i spidsen for et inhouse reklame og mediebureau, der skal bevise sit værd ved at levere målbare resultater gennem kommunikation, der skaber præference hos vores målgrupper.

VILKÅR & REKRUTTERINGSPROCES
Løn- og ansættelsesforhold iht. gældende overenskomst mellem Red Barnet og AC-organisationerne og Handels- og Kontorfunktionærernes Forbund. Ansættelse i en sektionsleder-stilling uden øvre arbejdstid, men et forventet gennemsnit på 37 timer. Forventet tiltrædelse ikke senere end 1/2-19.

Ansøgningsfristen er søndag den 18. november 2018. Interviews forventes afholdt i uge 47 og 48.
Vær opmærksom på at vi ikke modtager ansøgninger uden om vores rekrutteringssystem.

KONTAKT
For yderligere information er du velkommen til at kontakte Fundraisingchef Merete Falkenstrøm på MGF@redbarnet.dk.

101IDK_MFDKDanmark2018-11-18T00:00:000000https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=399&ProjectId=177811&DepartmentId=21503&MediaId=5EuropaDanmark1887838Red Barnet10Red Barnet arbejder i Danmark og flere end 120 andre lande. Vi redder, beskytter og styrker de dårligst stillede børn i Danmark og ude i verden. Vi er Save the Children - verdens førende uafhængige organisation for børn.

Red Barnet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Ønsker du at arbejde for os, er du forpligtet til at følge vores interne børnebeskyttelsespolitik.
Red Barnet arbejder i Danmark og flere end 120 andre lande. Vi redder, beskytter og styrker de dårligst stillede børn i Danmark og ude i verden. Vi er Save the Children - verdens førende uafhængige organisation for børn.

Red Barnet ønsker at fremme ligestilling og mangfoldighed. Vi opfordrer derfor alle kvalificerede at søge stillingen - uanset etnisk baggrund, køn, seksuel orientering, handicap, religion eller alder. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Vores fokus på at beskytte børn mod overgreb er også afspejlet i vores rekrutteringsproces. Ønsker du at arbejde for os, er du forpligtet til at følge vores interne børnebeskyttelsespolitik.
Rosenørns allé 121634København V35365555DKDanmarkDKDanmark1887838_logo_large.pngredbarnet.dk1887838_logo_small.png155.6818348012.55531800
357936455MereteFalkenstrøm
Rosenørns allé 12
1634MGF@redbarnet.dk+45 3524 8552 / +45København VDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid106-11-201818-11-2018905Adwords/SEO/SEM578Digital Marketing245Forretningsudvikling241Fundraising214Marketing & kommunikation14Media903Sociale Medier235Strategi357936455OliviaChristensen
Rosenørns allé 12
1634oltc@redbarnet.dk+45 4647 3447København VDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
06-11-2018
Udløber:
18-11-2018
Kviknummer:
LJA-67546607
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Adwords/SEO/SEM,
Digital Marketing,
Forretningsudvikling,
Fundraising,
Marketing & kommunikation,
Media,
Sociale Medier,
Strategi
Beliggenhed og ruter