Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
Experimentarium

Experimentarium

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 26-02-2020

Markedsanalytiker/Business intelligens Manager til Experimentarium

Vil du være med til at sikre vækst i et af Danmarks stærkeste oplevelsesbrands?

Experimentarium

Experimentarium er en dansk oplevelsesvirksomhed, der siden 1991 har udviklet og leveret et bredt spektrum af tankevækkende naturvidenskabelige og teknologiske oplevelser til millioner af besøgende. Udstillinger, aktiviteter og shows rettet mod børn, unge og voksne udvikles overvejende fra scratch og har til formål at tænde en gnist af nysgerrighed og interesse i naturvidenskab og teknologi.

Experimentarium har netop lanceret en ny vækststrategi for 2020-2024 med et øget gæstefokus og kommerciel orientering af forretningen, hvilket stiller øget krav til vores datagrundlag og viden om vores gæster og markedet som omdrejningspunkt for virksomhedens fremtidige udvikling.

Rollen

Der er tale om en nyoprettet stilling, og du bliver den drivende part som selvstændigt skal forme og opbygge vores eget interne analyse set-up. Naturligvis med sparring fra den kommercielle afdeling, som Kommunikations- og marketingafdelingen er en central del af. Du bliver også en del af den kommercielle afdeling og referer til Kommunikations- og marketingchefen.

Fagligt og personligt er du vild med data og at dokumentere. Du spotter altid en chance for at blive klogere på vores gæster, forretningen, markedspotentiale etc. Så når gode kollegaer kommer med en påstand så kribler det i fingrene på dig for at undersøge, udforme spørgeskemaer og præsentere valide svar, som forretningen kan udvikle potentielle forretningsområder ud fra. Du har stor forståelse for at organisationens informationsbehov kan dækkes fra mange forskellige datakilder, som kassesystemer, exit interviews, observationer, kameraer, mobiltelefon registreringer, m.m. og du mestrer at udtænke nye og effektive metoder og systemer til at indhente valide data.

Du elsker at designe analyser og har erfaring i hele processen fra design, interview-teknik, spørgerammer, afrapportering og validering.  Du er både en igangsætter og afslutter og trives med selvstændigt at udvikle, planlægge og eksekvere på dine projekter og processer fra start til slut.

Konkrete opgaver:

  • Designe, opbygge og implementere mdr. gæstetilfredshedsanalyser.
  • Designe, opbygge og implementere digital tilfredshedsanalyse til kunder i vores møde og eventcenter.
  • Designe og udvikle kvantitative og kvalitative ad. hoc analyser for at teste hypoteser og frembringe viden til kritiske forretningsbeslutninger, samt teste prototyper indenfor produkter, formidlingstiltag, gæsteservice, kommunikations kampagner m.m.
  • Opbygge et testpanel af repræsentative brugere.
  • Indkøb af system til at bearbejde data.
  • Gæsteprognoser og KPI-rapporteringer.

Kvalifikationer

  • Relevant videregående uddannelse fx HA, cand.merc., cand.negot., HD(A) eller tilsvarende.
  • Min. 5 års erfaring fra et analyseinstitut.
  • Erfaring med samtlige aspekter af analysefunktionen fra design, metode, spørgeramme, dokumentation og rapportering.
  • Analytisk og glad for at sætte ambitiøse mål og nå dem.
  • Løsnings- og service orienteret.
  • Erfaring med at arbejde tværorganisatorisk og god til at kommunikere med forskellige fagligheder og interessenter.
  • Som kollega er du positiv, struktureret og en teamplayer der får energi af at hjælpe dine kollegaer.

 Experimentarium er hele Danmarks science center og blev i 2018 kåret af TIME Magazine som en af verdens 100 bedste og mest innovative oplevelser. Vi har været tankevækkende siden 1991 og udforsket verden gennem naturvidenskab og teknologi sammen med millioner af nysgerrige børn og voksne.

Vores ambition er at transformere den måde vores gæster oplever og forstår naturvidenskabens og teknologiens betydning i vores liv. Experimentarium er en non-profit erhvervsdrivende fond med ca. 160 medarbejdere.

Er du vores nye Kollega, bedes du sende din ansøgning samt cv til e-mail:bi@experimentarium.dk

Har du spørgsmål til jobbet, er du mere end velkommen til at ringe til Kommerciel Direktør, Lasse Barsholm på telefon 5219 0845.

Ansættelse hurtigst muligt.

 

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Kontakt
Virksomhedsinformation
Experimentarium
Tuborg Havnevej 7
2900 Hellerup
Kontaktperson
Lasse Barsholm
Tuborg Havnevej 7
2900 Hellerup
Danmark
Tlf:
52190845
3301948172020-02-26T09:41:34.413Markedsanalytiker/Business intelligens Manager til Experimentarium

Vil du være med til at sikre vækst i et af Danmarks stærkeste oplevelsesbrands?

Experimentarium

Experimentarium er en dansk oplevelsesvirksomhed, der siden 1991 har udviklet og leveret et bredt spektrum af tankevækkende naturvidenskabelige og teknologiske oplevelser til millioner af besøgende. Udstillinger, aktiviteter og shows rettet mod børn, unge og voksne udvikles overvejende fra scratch og har til formål at tænde en gnist af nysgerrighed og interesse i naturvidenskab og teknologi.

Experimentarium har netop lanceret en ny vækststrategi for 2020-2024 med et øget gæstefokus og kommerciel orientering af forretningen, hvilket stiller øget krav til vores datagrundlag og viden om vores gæster og markedet som omdrejningspunkt for virksomhedens fremtidige udvikling.

Rollen

Der er tale om en nyoprettet stilling, og du bliver den drivende part som selvstændigt skal forme og opbygge vores eget interne analyse set-up. Naturligvis med sparring fra den kommercielle afdeling, som Kommunikations- og marketingafdelingen er en central del af. Du bliver også en del af den kommercielle afdeling og referer til Kommunikations- og marketingchefen.

Fagligt og personligt er du vild med data og at dokumentere. Du spotter altid en chance for at blive klogere på vores gæster, forretningen, markedspotentiale etc. Så når gode kollegaer kommer med en påstand så kribler det i fingrene på dig for at undersøge, udforme spørgeskemaer og præsentere valide svar, som forretningen kan udvikle potentielle forretningsområder ud fra. Du har stor forståelse for at organisationens informationsbehov kan dækkes fra mange forskellige datakilder, som kassesystemer, exit interviews, observationer, kameraer, mobiltelefon registreringer, m.m. og du mestrer at udtænke nye og effektive metoder og systemer til at indhente valide data.

Du elsker at designe analyser og har erfaring i hele processen fra design, interview-teknik, spørgerammer, afrapportering og validering.  Du er både en igangsætter og afslutter og trives med selvstændigt at udvikle, planlægge og eksekvere på dine projekter og processer fra start til slut.

Konkrete opgaver:

  • Designe, opbygge og implementere mdr. gæstetilfredshedsanalyser.
  • Designe, opbygge og implementere digital tilfredshedsanalyse til kunder i vores møde og eventcenter.
  • Designe og udvikle kvantitative og kvalitative ad. hoc analyser for at teste hypoteser og frembringe viden til kritiske forretningsbeslutninger, samt teste prototyper indenfor produkter, formidlingstiltag, gæsteservice, kommunikations kampagner m.m.
  • Opbygge et testpanel af repræsentative brugere.
  • Indkøb af system til at bearbejde data.
  • Gæsteprognoser og KPI-rapporteringer.

Kvalifikationer

  • Relevant videregående uddannelse fx HA, cand.merc., cand.negot., HD(A) eller tilsvarende.
  • Min. 5 års erfaring fra et analyseinstitut.
  • Erfaring med samtlige aspekter af analysefunktionen fra design, metode, spørgeramme, dokumentation og rapportering.
  • Analytisk og glad for at sætte ambitiøse mål og nå dem.
  • Løsnings- og service orienteret.
  • Erfaring med at arbejde tværorganisatorisk og god til at kommunikere med forskellige fagligheder og interessenter.
  • Som kollega er du positiv, struktureret og en teamplayer der får energi af at hjælpe dine kollegaer.

 Experimentarium er hele Danmarks science center og blev i 2018 kåret af TIME Magazine som en af verdens 100 bedste og mest innovative oplevelser. Vi har været tankevækkende siden 1991 og udforsket verden gennem naturvidenskab og teknologi sammen med millioner af nysgerrige børn og voksne.

Vores ambition er at transformere den måde vores gæster oplever og forstår naturvidenskabens og teknologiens betydning i vores liv. Experimentarium er en non-profit erhvervsdrivende fond med ca. 160 medarbejdere.

Er du vores nye Kollega, bedes du sende din ansøgning samt cv til e-mail:bi@experimentarium.dk

Har du spørgsmål til jobbet, er du mere end velkommen til at ringe til Kommerciel Direktør, Lasse Barsholm på telefon 5219 0845.

Ansættelse hurtigst muligt.

 

2020-03-28T02:00:32.020 Vil du være med til at sikre vækst i et af Danmarks stærkeste oplevelsesbrands? Experimentarium Experimentarium er en dansk oplevelsesvirksomhed, der siden 1991 har udviklet og leveret et bredt spektrum af tankevækkende naturvidenskabelige og teknologiske oplevelser til millioner af besøgende. Udstillinger, aktiviteter og shows rettet mod børn, unge og voksne udvikles overvejende fra scratch og har til formål at tænde en gnist af nysgerrighed og interesse i naturvidenskab og teknologi. Experimentarium har netop lanceret en ny vækststrategi for 2020-2024 med et øget gæstefokus og kommerciel orientering af forretningen, hvilket stiller øget krav til vores datagrundlag og viden om vores gæster og markedet som omdrejningspunkt for virksomhedens fremtidige udvikling. Rollen Der er tale om en nyoprettet stilling, og du bliver den drivende part som selvstændigt skal forme og opbygge vores eget interne analyse set-up. Naturligvis med sparring fra den kommercielle afdeling, som Kommunikations- og marketingafdelingen er en central del af. Du bliver også en del af den kommercielle afdeling og referer til Kommunikations- og marketingchefen. Fagligt og personligt er du vild med data og at dokumentere. Du spotter altid en chance for at blive klogere på vores gæster, forretningen, markedspotentiale etc. Så når gode kollegaer kommer med en påstand så kribler det i fingrene på dig for at undersøge, udforme spørgeskemaer og præsentere valide svar, som forretningen kan udvikle potentielle forretningsområder ud fra. Du har stor forståelse for at organisationens informationsbehov kan dækkes fra mange forskellige datakilder, som kassesystemer, exit interviews, observationer, kameraer, mobiltelefon registreringer, m.m. og du mestrer at udtænke nye og effektive metoder og systemer til at indhente valide data. Du elsker at designe analyser og har erfaring i hele processen fra design, interview-teknik, spørgerammer, afrapportering og validering. Du er både en igangsætter og afslutter og trives med selvstændigt at udvikle, planlægge og eksekvere på dine projekter og processer fra start til slut. Konkrete opgaver: Designe, opbygge og implementere mdr. gæstetilfredshedsanalyser. Designe, opbygge og implementere digital tilfredshedsanalyse til kunder i vores møde og eventcenter. Designe og udvikle kvantitative og kvalitative ad. hoc analyser for at teste hypoteser og frembringe viden til kritiske forretningsbeslutninger, samt teste prototyper indenfor produkter, formidlingstiltag, gæsteservice, kommunikations kampagner m.m. Opbygge et testpanel af repræsentative brugere. Indkøb af system til at bearbejde data. Gæsteprognoser og KPI-rapporteringer. Kvalifikationer Relevant videregående uddannelse fx HA, cand.merc., cand.negot., HD(A) eller tilsvarende. Min. 5 års erfaring fra et analyseinstitut. Erfaring med samtlige aspekter af analysefunktionen fra design, metode, spørgeramme, dokumentation og rapportering. Analytisk og glad for at sætte ambitiøse mål og nå dem. Løsnings- og service orienteret. Erfaring med at arbejde tværorganisatorisk og god til at kommunikere med forskellige fagligheder og interessenter. Som kollega er du positiv, struktureret og en teamplayer der får energi af at hjælpe dine kollegaer. Experimentarium er hele Danmarks science center og blev i 2018 kåret af TIME Magazine som en af verdens 100 bedste og mest innovative oplevelser. Vi har været tankevækkende siden 1991 og udforsket verden gennem naturvidenskab og teknologi sammen med millioner af nysgerrige børn og voksne. Vores ambition er at transformere den måde vores gæster oplever og forstår naturvidenskabens og teknologiens betydning i vores liv. Experimentarium er en non-profit erhvervsdrivende fond med ca. 160 medarbejdere. Er du vores nye Kollega, bedes du sende din ansøgning samt cv til e-mail:bi@experimentarium.dk Har du spørgsmål til jobbet, er du mere end velkommen til at ringe til Kommerciel Direktør, Lasse Barsholm på telefon 5219 0845. Ansættelse hurtigst muligt.1011000000000IDK_MFDKDanmark228DKK2020-03-27T00:00:0000010EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn3716787Experimentarium10Tuborg Havnevej 72900HellerupDKDanmarkDKDanmark3716787_logo_large.pnghttps://www.experimentarium.dk/3716787_logo_small.png0LasseBarsholm
Tuborg Havnevej 7
2900bi@experimentarium.dk52190845HellerupDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid126-02-202027-03-202026-02-202027-03-2020Markedsanalytiker/Business intelligens Manager til Experimentarium1Dansk3Læse/ tale241917Markedsanalytiker933888Analyseassistent, marketing933955Business Intelligence Specialist 935490Business Intelligence konsulent937622Data Specialist214Marketing & kommunikation239Markedsanalyse245Forretningsudvikling918Dataanalyse364238273LasseBarsholm
Tuborg Havnevej 7
2900lasseb@experimentarium.dk52190845HellerupDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
26-02-2020
Udløber:
27-03-2020
Kviknummer:
330194817
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Marketing & kommunikation,
Markedsanalyse,
Forretningsudvikling,
Dataanalyse
Stillingsbetegnelse:
Markedsanalytiker
Analyseassistent, marketing
Business Intelligence Specialist
Business Intelligence konsulent
Data Specialist
Sprog:
Dansk Læse/ tale
Beliggenhed og ruter