Bemærk at denne jobannonce er udløbet!
Ansøgningsfristen for jobannoncen er overskredet, og stillingen kan ikke længere søges. Opslaget vises udelukkende som reference
UNICEF Danmark

UNICEF Danmark

|
Storkøbenhavn
|
Indrykket 06-09-2019

Unicef søger en Partnership Communication Manager

 I UNICEF oplever vi i disse år stor interesse fra fonde og virksomheder, der ønsker at støtte op om FNs Verdensmål og vores arbejde for alle verdens børn i særdeleshed. For at kunne indfri Verdensmålene og nå ud til flere børn, har vi ambitiøse mål om at øge indsamlingen i Danmark. En vigtig drivkraft for at sikre en øget indkomst er vores eksisterende såvel som nye partnerskaber blandt fonde og virksomheder.

I de kommende år vil vi styrke vores partnerskaber. Vi søger derfor en erfaren Partnership Communications Manager til at hjælpe os med at kommunikere om og med vores partnere. Vi tror på, at vi i samarbejde kan nå endnu længere ud med UNICEFs vigtige budskaber. Vi leder derfor efter en stærk kommunikatør, som har erfaring med hele paletten af strategisk kommunikation, med globalt kommunikationsarbejde og som ikke mindst brænder efter at arbejde med børns rettigheder.

Om jobbet
Vi tilbyder et arbejde for en helt særlig og vigtig sag i et spændende internationalt miljø, hvor du både selv kan udvikle dig og også sætte dit fingeraftryk på udviklingen. Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Udvikling, planlægning, drift og evaluering af globale kommunikations- og markedsføringsstrategier til støtte for vores eksisterende og kommende partnerskaber med det formål at skabe øget synlighed og brandværdi.
  • Udvikling og eksekvering af konkrete kommunikationsaktiviteter, marketing og PR i tæt samarbejde med vores partnere og vores kollegaer i hhv. kommunikations- og partnerskabsafdelingerne. Herunder udarbejdelse af kommunikationsmaterialer som pressemeddelelser, nyhedsartikler, takkekommunikation samt indhold til sociale medier og fundraisingaktiviteter.
  • At sikre effektiv profilering af vores partnere via egne, partneres og øvrige eksterne kanaler for at sikre synlighed og anerkendelse af vores partneres investering i børns udvikling og trivsel.
  • At sikre, at de fælles kommunikationsaktiviteter med vores partnere er i overensstemmelse med vores langsigtede fundraising-, advocacy- og brand-mål - samt efterlever vores etiske retningslinjer og vores brand- guidelines.
  • I samarbejde med kommunikationsdirektøren at rådgive om UNICEFs kommunikationsrespons i forbindelse med eventuelle omdømmeudfordringer, der kan opstå i forbindelse med vores engagement med virksomheder.

Om dig
Vi leder efter en engageret kollega, der gerne går en ekstra mil, når der er brug for det. Du er:

  • Strategisk stærk og evner samtidig at være udførende på konkrete, praktiske kommunikationsopgaver. Du formår at lægge en kommunikationsstrategi og føre den ud i livet også på tværs af landegrænser.
  • I stand til på et højt strategisk niveau at rådgive om medier, kommunikation, markedsføring og PR i relation til samarbejdet mellem os og vores partnere - også på globalt niveau.
  • En ambitiøs kommunikatør, som er fortrolig med både skriftlige og visuelle virkemidler og har en god forståelse for digitale medier.
  • Sandsynligvis erfaren indenfor med CSR, shared value partnerskaber og/eller arbejdet med børns rettigheder.
  • Fleksibel og trives i en foranderlig hverdag, hvor det ofte går stærkt og der er mange bolde i luften.
  • God til at arbejde selvstændigt og få meget fra hånden.
  • En holdspiller, der trives med mange forskellige samarbejdsflader.
  • Struktureret, ansvars- og kvalitetsbevidst, selv i et felt af komplekse, globale problemstillinger.
  • Indstillet på ind imellem at arbejde uden for almindelig abejdstid, f.eks. når vi har en katastrofeindsamling.
  • Rar at være sammen med og trives med en uformel omgangstone på arbejdspladsen.
  • Klar til lejlighedsvis at påtage dig rolle som stand-in ift. pressehenvendelser, i spidsbelastningsperioder eller ved sygdom.

Kvalifikationer

  • Kommunikationsfaglig uddannelse
  • 5 års erfaring fra et tilsvarende job eller et bureau. Vi leder efter en kandidat, der har arbejdet indenfor det internationale felt, med globale kunder, fonde eller virksomheder.
  • Erfaring med projektledelse og PR, samt stærke relationelle kompetencer, også på tværs af kulturer.
  • Erfaring med tværgående samarbejde i en stor global organisation.
  • Erfaring med B2B og kommunikationstilrettelæggelse i komplekse organisationer.
  • Det er en fordel, hvis kandidaten tidligere har arbejdet med fondssamarbejde eller tilsvarende, hvor der både skal tages højde for de målgrupper, som modtager hjælp (i UNICEFs tilfælde børnene), offentligheden samt den danske partner.
  • Taler og skriver fejlfrit dansk samt engelsk på højt niveau, samt gerne yderligere sprog.

Organisatorisk bliver vores nye kollega en del af vores kommunikationsafdeling med reference til kommunikationsdirektøren, men du vil få et tæt samarbejde og berøringsflader med andre funktioner og afdelinger i huset, navnlig afdelingerne for fonde og virksomheder, samt eksternt i relation til vores partnere.

Der er tale om en fast stilling på fuld tid med ansættelse senest fra 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår efter aftale og på danske vilkår. Der er tale om en nyoprettet stilling. For spørgsmål og yderligere oplysninger, kontakt partnership communication manager Sofie Folden Lund på tlf. 26 36 23 77, mail SFLund@unicef.dk

Ansøgningsfrist er tirsdag den 16. september. Vi forventer første runde samtaler 18. september. Der vil for kandidater der går videre 2. runde, være tale om en lille opgave der skal løses inden en eventuel 2. samtale, forventeligt mandag den 23. september. Vi håber på tiltrædelse 1. november 2019 eller efter nærmere aftale.




UNICEF er dén organisation, som alle verdens lande har sat i spidsen for at sørge for, at børn overlever og klarer sig i livet. Først og fremmest hjælper vi de mest udsatte børn, men ikke kun dem. UNICEF arbejder for alle verdens børn. Rammen er FN's Børnekonvention, og hele indsatsen er afhængig af frivillige bidrag fra private, fonde og virksomheder.

Del dette job

linkedin
googleplus

Værktøjskasse

Kontakt
Kontaktperson
Sofie Folden Lund
Marmorvej 51
2100 København Ø
Danmark
Tlf:
26 36 23 77
LJA-754110772019-09-06T14:29:03.593Unicef søger en Partnership Communication Manager

 I UNICEF oplever vi i disse år stor interesse fra fonde og virksomheder, der ønsker at støtte op om FNs Verdensmål og vores arbejde for alle verdens børn i særdeleshed. For at kunne indfri Verdensmålene og nå ud til flere børn, har vi ambitiøse mål om at øge indsamlingen i Danmark. En vigtig drivkraft for at sikre en øget indkomst er vores eksisterende såvel som nye partnerskaber blandt fonde og virksomheder.

I de kommende år vil vi styrke vores partnerskaber. Vi søger derfor en erfaren Partnership Communications Manager til at hjælpe os med at kommunikere om og med vores partnere. Vi tror på, at vi i samarbejde kan nå endnu længere ud med UNICEFs vigtige budskaber. Vi leder derfor efter en stærk kommunikatør, som har erfaring med hele paletten af strategisk kommunikation, med globalt kommunikationsarbejde og som ikke mindst brænder efter at arbejde med børns rettigheder.

Om jobbet
Vi tilbyder et arbejde for en helt særlig og vigtig sag i et spændende internationalt miljø, hvor du både selv kan udvikle dig og også sætte dit fingeraftryk på udviklingen. Dine opgaver bliver blandt andet:

  • Udvikling, planlægning, drift og evaluering af globale kommunikations- og markedsføringsstrategier til støtte for vores eksisterende og kommende partnerskaber med det formål at skabe øget synlighed og brandværdi.
  • Udvikling og eksekvering af konkrete kommunikationsaktiviteter, marketing og PR i tæt samarbejde med vores partnere og vores kollegaer i hhv. kommunikations- og partnerskabsafdelingerne. Herunder udarbejdelse af kommunikationsmaterialer som pressemeddelelser, nyhedsartikler, takkekommunikation samt indhold til sociale medier og fundraisingaktiviteter.
  • At sikre effektiv profilering af vores partnere via egne, partneres og øvrige eksterne kanaler for at sikre synlighed og anerkendelse af vores partneres investering i børns udvikling og trivsel.
  • At sikre, at de fælles kommunikationsaktiviteter med vores partnere er i overensstemmelse med vores langsigtede fundraising-, advocacy- og brand-mål - samt efterlever vores etiske retningslinjer og vores brand- guidelines.
  • I samarbejde med kommunikationsdirektøren at rådgive om UNICEFs kommunikationsrespons i forbindelse med eventuelle omdømmeudfordringer, der kan opstå i forbindelse med vores engagement med virksomheder.

Om dig
Vi leder efter en engageret kollega, der gerne går en ekstra mil, når der er brug for det. Du er:

  • Strategisk stærk og evner samtidig at være udførende på konkrete, praktiske kommunikationsopgaver. Du formår at lægge en kommunikationsstrategi og føre den ud i livet også på tværs af landegrænser.
  • I stand til på et højt strategisk niveau at rådgive om medier, kommunikation, markedsføring og PR i relation til samarbejdet mellem os og vores partnere - også på globalt niveau.
  • En ambitiøs kommunikatør, som er fortrolig med både skriftlige og visuelle virkemidler og har en god forståelse for digitale medier.
  • Sandsynligvis erfaren indenfor med CSR, shared value partnerskaber og/eller arbejdet med børns rettigheder.
  • Fleksibel og trives i en foranderlig hverdag, hvor det ofte går stærkt og der er mange bolde i luften.
  • God til at arbejde selvstændigt og få meget fra hånden.
  • En holdspiller, der trives med mange forskellige samarbejdsflader.
  • Struktureret, ansvars- og kvalitetsbevidst, selv i et felt af komplekse, globale problemstillinger.
  • Indstillet på ind imellem at arbejde uden for almindelig abejdstid, f.eks. når vi har en katastrofeindsamling.
  • Rar at være sammen med og trives med en uformel omgangstone på arbejdspladsen.
  • Klar til lejlighedsvis at påtage dig rolle som stand-in ift. pressehenvendelser, i spidsbelastningsperioder eller ved sygdom.

Kvalifikationer

  • Kommunikationsfaglig uddannelse
  • 5 års erfaring fra et tilsvarende job eller et bureau. Vi leder efter en kandidat, der har arbejdet indenfor det internationale felt, med globale kunder, fonde eller virksomheder.
  • Erfaring med projektledelse og PR, samt stærke relationelle kompetencer, også på tværs af kulturer.
  • Erfaring med tværgående samarbejde i en stor global organisation.
  • Erfaring med B2B og kommunikationstilrettelæggelse i komplekse organisationer.
  • Det er en fordel, hvis kandidaten tidligere har arbejdet med fondssamarbejde eller tilsvarende, hvor der både skal tages højde for de målgrupper, som modtager hjælp (i UNICEFs tilfælde børnene), offentligheden samt den danske partner.
  • Taler og skriver fejlfrit dansk samt engelsk på højt niveau, samt gerne yderligere sprog.

Organisatorisk bliver vores nye kollega en del af vores kommunikationsafdeling med reference til kommunikationsdirektøren, men du vil få et tæt samarbejde og berøringsflader med andre funktioner og afdelinger i huset, navnlig afdelingerne for fonde og virksomheder, samt eksternt i relation til vores partnere.

Der er tale om en fast stilling på fuld tid med ansættelse senest fra 1. november 2019. Løn- og ansættelsesvilkår efter aftale og på danske vilkår. Der er tale om en nyoprettet stilling. For spørgsmål og yderligere oplysninger, kontakt partnership communication manager Sofie Folden Lund på tlf. 26 36 23 77, mail SFLund@unicef.dk

Ansøgningsfrist er tirsdag den 16. september. Vi forventer første runde samtaler 18. september. Der vil for kandidater der går videre 2. runde, være tale om en lille opgave der skal løses inden en eventuel 2. samtale, forventeligt mandag den 23. september. Vi håber på tiltrædelse 1. november 2019 eller efter nærmere aftale.

101IDK_MFDKDanmark2019-09-16T00:00:000000https://unicef.emply.net/recruitment/vacancyAd.aspx?publishingId=1e533edc-39ea-48f9-b428-a95fa5e2f804EuropaDanmarkSjælland & øerStorkøbenhavn3393101UNICEF Danmark1UNICEF er dén organisation, som alle verdens lande har sat i spidsen for at sørge for, at børn overlever og klarer sig i livet. Først og fremmest hjælper vi de mest udsatte børn, men ikke kun dem. UNICEF arbejder for alle verdens børn. Rammen er FN's Børnekonvention, og hele indsatsen er afhængig af frivillige bidrag fra private, fonde og virksomheder. UNICEF er dén organisation, som alle verdens lande har sat i spidsen for at sørge for, at børn overlever og klarer sig i livet. Først og fremmest hjælper vi de mest udsatte børn, men ikke kun dem. UNICEF arbejder for alle verdens børn. Rammen er FN's Børnekonvention, og hele indsatsen er afhængig af frivillige bidrag fra private, fonde og virksomheder. Marmorvej 512100København ØDKDanmarkDKDanmark3393101_logo_large.jpgwww.unicef.dk3393101_logo_small.jpg0358998317SofieFolden Lund
Marmorvej 51
2100SFLund@unicef.dk26 36 23 77København ØDKDanmarkDKDanmark
8Fuldtid106-09-201916-09-2019912Client Management578Digital Marketing242Information og PR579Kontakt & Kunde relationer212Marketing & business214Marketing & kommunikation213Marketing & reklame216PR & kommunikation358998317ChristianSophus Ehlers
Marmorvej 51
2100cehlers@unicef.dk+45 26 71 78 84København ØDKDanmarkDKDanmark
da-DK
Praktisk information
Oprettet:
06-09-2019
Udløber:
16-09-2019
Kviknummer:
LJA-75411077
Jobtype:
Fuldtid
Arbejdsområde:
Client Management,
Digital Marketing,
Information og PR,
Kontakt & Kunde relationer,
Marketing & business,
Marketing & kommunikation,
Marketing & reklame,
PR & kommunikation
Beliggenhed og ruter